اولین جونیور کلاس چیک چیک

0
سبد خرید خالی است.
ورود | ثبت نام
ورود | ثبت نام
چیک چیک , مدرسه هنر چیک چیک , آموزش عکاسی با چیک چیک , چیک مگ , عکاسی تبلیغاتی

خواندن این مطلب

5 دقیقه

زمان میبرد!

عکاسی تبلیغاتی را در ۳ مرحله یادبگیر.

عکاسی تبلیغاتی، هنر رقص نور و رنگ است. عکاس تنها با یک دوربین شروع به کار می‌کند؛ او به اشیاء جان می‌بخشد و در پایان، بیننده با دیدن تصویر می‌تواند در اتمسفر تصویر نفس بکشد. توجه کنید! اگر شما، صاحب کسب و کار هستید و یا ژانر عکاسی پر درآمدی را جست و جو می‌کنید، چیک چیک  شمارا به همراهی و آشنایی با عکاسی تبلیغاتی دعوت می‌کند.

عکاسی تبلیغاتی چیست؟!

عبارت عکس تبلیغاتی درمورد تصویری تجاری به کار می‌رود که هدف از ثبت آن استفاده در تبلیغات یک محصول یا خدمات است . ویژگی منحصر به فرد این تصاویر آن است که می‌توانند مخاطب را برای خرید محصول و یا استفاده از خدمات مجاب کنند. آثاری که خلق می‌کنید در مکان‌های متفاوتی استفاده می‌شوند از جمله: بیلبوردهای تبلیغاتی، مجلات، پوستر‌، بنر، رادیو، تلویزیون و…

در عکاسی تبلیغاتی، هدف اصلی تولید تصاویر با کیفیت و جذاب است که این تصاویر برای جذب مشتریان و فروش محصولات و خدمات تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

عکاسی تبلیغاتی، آموزش عکاسی حرفه در مدرسه هنر چیک‌چیک

 

در عکاسی تبلیغاتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

توجه به موارد زیر برای گرفتن عکس تبلیغاتی جذاب به شما کمک شایانی  می‌کند‌:

  • توجه به برند: در عکاسی تبلیغاتی، برند و شناخته شدن آن بسیار مهم است. بنابراین استفاده از رنگ‌ها و الگوهای خاص، باید با هدف رساندن پیام برند به مخاطب استفاده شود.

 

  • مشخص کردن هدف: قبل از شروع به عکاسی تبلیغاتی، باید هدف و پیام دقیق تبلیغات را مشخص کرد. این کار به شما کمک می‌کند تا بتوانید برای جذب مخاطبان، عکس‌های مناسب و مرتبط با هدف تبلیغات را بگیرید.

 

  • توجه به نور پردازی: بهترین نوع نور برای عکاسی تبلیغاتی، نور طبیعی در فضای باز و در مناطق سایه‌دار می‌باشد، اگر به نور طبیعی دسترسی ندارید، استفاده از نور های LED و LCD کمک کننده خواهد بود. نکته قابل توجه دیگر، زاویه و شدت نورپردازی است.

 

  • انتخاب پس زمینه مناسب: انتخاب پس زمینه مناسب به شدت بستگی به محصول مورد نظر دارد. برخی پس زمینه‌های قابل استفاده عبارتند از: پس‌زمینه‌ی ناپایدار( مانند استفاده از یک دیوار منقطع)، پس‌زمینه‌ی طبیعی( مانند چنگل، درختان، دریا و…).

 

  •  صحنه سازی هدفمند: استفاده از متریال و اشیاء مرتبط با محصول در پس زمینه عکس. تلاش کنید تا احساس زنده بودن شئ را به مخاطب منتقل کنید. به عنوان مثال زمانیکه تصمیم دارید احساس خنکی یک نوشیدنی را به مخاطب منتقل کنید، استفاده از چند تکه یخ در صحنه عکاسی معجزه می‌کند.

پس زمینه عکاسی تبلیغاتی، نکات مهم عکاسی تبلیغاتی

  • همراهی با تکنولوژی: استفاده از تکنولوژی پیشرفته مانند پانوراما و HDR همچین رتوش عکس با استفاده از نرم‌افزارهای حرفه‌ای برای اصلاح رنگ‌ها، تنظیمات کنتراست، حذف عیوب و نویزهای تصویر و غیره. همگی نکاتی هستند که به بهبود کار شما کمک می‌کنند.

 

  • توجه به نکات تخصصی: عکاسی تبلیغاتی باید از شارپ رزولوشن یا وضوح تصویر بالا و گستره تونال وسیع برخوردار باشد. با استفاده از شارپ، می‌توان تصویری با اثر ۳ بعدی و عمق بیشتری ایجاد کرد. این تکنیک برای تصاویر محصولات، فضا‌های داخلی، فضا‌های خارجی و حتی پرتره‌ها بسیار مناسب است؛ گستره تونال در عکاسی، محدوده‌ای از رنگ‌هایی است که در یک تصویر وجود دارد. در عکاسی تبلیغاتی، برای ایجاد حساسیت و جذابیت در تصویر، استفاده از گستره تونال بالا بسیار مهم است.

 

بیشتر بخوانید:  توصیه‌های کارآمد برای تبدیل شدن به عکاس حرفه‌ای 

  زیبایی شناسی در عکاسی تبلیغاتی شامل چه نکاتی است؟!

بهتر است در ابتدا کمی درمورد مفهوم زیبایی شناسی در عکس صحبت کنیم؛ زیبایی شناسی در عکس به معنای شناسایی و برجسته کردن جوانب زیبا و جذاب در یک صحنه، تصویر یا نمایش است. و اما نکاتی که باید درمورد زیبایی شناسی هنگام عکاسی تبلیغاتی رعایت کنیم، به شرح زیر است:

  • ترکیب رنگ‌ها: رنگ‌های مناسب و هماهنگ می‌توانند عکس را جذاب‌تر کنند و احساس خوبی در بین مخاطبان ایجاد کنند. مثلا اگر تصمیم داریل احساس صمیمیت را به مخاطب خود منتقل کنید بهتر است از رنگ‌های گرم بیشتر استفاده کنید.

 

  • تمرکز: نکته‌ حیاتی در عکس تبلیغاتی این است که از حواشی دوری کرده و بر روی محصول تمرکز کنید. این کار باعث می‌شود مخاطبان به سادگی ایده اصلی پیام را درک کرده و در نتیجه، جذابیت عکس بالا می‌رود.

  • تعادل: زیاده روی و یا کمبود در هرچیزی باعث ایجاد مشکل می‌شود و عکاسی نیز از این موضوع مستثنی نیست. تعادل اجزای عکس، شامل تعادل رنگ، تعادل نور و سایه، تعادل فضا و …عکس را جذاب تر کرده و به مخاطب احساس خوبی می‌دهد.

 

  • توجه به ترکیبات مختلف: در عکاسی تبلیغاتی، می‌توانید از ترکیبات مختلفی از جمله ترکیب شیء و پس زمینه، ترکیب بخش‌های مختلف تصویر و … استفاده کنید.

 

  • فضای عکاسی: خودتان را در یک فضا زندانی نکرده و عکاسی در محیط‌های مختلف را امتحان کنید. گاهی لازم است برای دیده شدن بیشتر، کارهای غیرمعمول را امتحان کنید.

 

چند توصیه کوتاه برا موفقیت:

پس از استفاده از متریال های گوناگون برای انتقال احساس، اکنون می‌توانید با استفاده از نرم افزارهای گرافیک، افکت‌های خاص و ویرایش تصاویر کار خود را بهبود ببخشید.

نکات ریز و جزئیات را نادیده نگیرید. زمانی که مشغول عکاسی تبلیغاتی هستید، تصور کنید که در حال دست و پنجه نرم کردن با اعداد و ارقام برای حل یک مسئله ریاضی هستید؛ پس به همان اندازه به جزئیات موجود در محیط توجه کرده و اجازه ندهید هیچ موضوعی از نگاه تیزبین شما در امان بماند.

از رقبای خود غافل نشوید‌. برای اینکه تبلیغات اثرگذاری داشته باشید لازم است که همیشه یک قدم جلوتر از سایر رقبا حرکت کنید، پس درمورد استراتژی رقیبانتان آگاهی کسب کرده به دنبال پیدا کردن روش‌هایی بهتر برای جذب مخاطب باشید‌.

در پایان فراموش نکنید که در ژانر عکاسی تبلیغاتی مانند هر فعالیت هنری دیگری، خلاقیت پله صعود شما به قله موفقیت است.

اگر به آشنایی بیشتر با عکاسی علاقمند هستید، دوست دارید به دنیای هنر قدم بگذارید و یا حتی به دنبال کسب درآمد از هنرتان هستید، کارشناسان چیک چیک شمارا همراهی می‌کنند.

کانال تلگرام مدرسه هنر چیک چیک

نظرات کاربران



دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط



محصولات جدید

43%
جونیورکلاس عکاسی تبلیغاتی با موبایل
تومان
800,000
1,400,000
43%
جونیورکلاس عکاسی
تومان
800,000
1,400,000

جستجو کنید ...

تبلیغات