اولین جونیور کلاس چیک چیک

0
سبد خرید خالی است.
ورود | ثبت نام
ورود | ثبت نام
کا عکاسی تبلیغااتی عکاسی صنعتی چیک چیک

خواندن این مطلب

7 دقیقه

زمان میبرد!

راهنمای عکاسی کالا و تبلیغات آنلاین

عکاسی کالا یا محصولات که جزوی از زیرشاخه‎های عکاسی صنعتی و تبلیغاتی حساب می‎شود، امروزه بسیار گوش آشناست. این بخش راه درامد خوبی برای فعالان عرصه عکاسی است؛ همچنین یکی از پایه‎های اصلی کسب و کارهای مدرن است.

نسل جدید، نه حوصله ساعت‎ها گشت و گذار در بازار برای خریدن یک کیف را دارد و نه روند پر شتاب دنیای امروز وقت این کار را به افراد می‎دهد؛ درنتیجه این روزها آنلاین شاپ‎ها بسیار بین مردم رواج یافته‎اند. حتی شمایی که این نوشته‎ را می‎خوانید ممکن است صاحب یکی از این کسب و کارهای کوچک آنلاین باشید.

وقتی حرف از کسب و کار آنلاین می‎شود همه می‎دانند که مخاطب فقط با دیدن یک عکس از محصول کیفیت، کارایی و زیبایی‎اش را ارزیابی می‎کند. سپس اگر مورد پسندش بود تازه به قیمت کار اهمیت می‎دهد. پس عکاسی کالا یا محصول مهمترین بخش یک آنلاین شاپ است.

افزایش تقاضا برای خرید آنلاین از طرف مردم باعث شده علاوه بر به وجود آمدن آنلاین شاپ‎های مختلف، حتی مغازه‎ها و شرکت‎های فیزیکی هم به دنبال داشتن وب‎سایت و صفحه‎ای در فضای مجازی هستند. به همین دلیل بازار کار عکاسی تبلیغاتی و صنعتی داغ و پررونق است.  شما حتی اگر خودتان کسب و کار نداشته باشید با داشتن مهارت عکاسی کالا می‎توانید با کسب و کارهای کوچک تا شرکت‎های مطرح و بزرگ همکاری کنید.

 

 

عکاسی کالا عکاسی تبلیغاتی عکاسی صنعتی چیک چیک

 

عکاسی کالا به دو بخش عکاسی تبلیغاتی و عکاسی صنعتی تقسیم می‎شود که کمی باهم تفاوت دارند.

 

عکاسی صنعتی، عکاسی زمینه سفید

عکاسی کالا در زیرشاخه عکاسی صنعتی بیشتر برای محیط‎های رسمی مثل وب‎سایت‎ها است. اغلب پروژه‎های عکاسی صنعتی توسط شرکت‎ها و برندها سفارش داده می‎شود. معمولا در عکاسی صنعتی به توضیح و شرح مفصل یک کالا برای سرمایه‎گذار یا خریداران عمده پرداخته می‎شود؛ لازمه این کار این است که در عکس شما تمام جزییات محصول از همه زاویه‎ها قابل دیدن باشد، تا تصمیم‎گیرنده بتواند تجزیه و تحلیل کند.

در این نوع عکاسی زمینه کار را سفید در نظر می‎گیرند تا فوکوس اصلی روی سوژه باشد و توجه بیننده به پس‎زمینه پرت نشود. عکاسی صنعتی در بیشتر مواقع با یک تک محصول انجام می‎شود و از این مدل‎ عکس‎ها کاتالوگ و بروشور درست می‎کنند.

 

 

عکاسی تبلیغاتی، عکاسی خلاقانه

در عکاسی تبلیغاتی شما می‎توانید از تمام ظرفیت خلاقیت خود استفاده کنید؛ چون عکس‎های شما در محیط‎های عمومی کاربرد دارد و کمتر وارد حیطه مسائل اداری می‎شود. انواع عکاسی کالا در شاخه تبلیغات مدل‎های زیادی دارد تا شما بتوانید مخاطب را با یک نگاه جذب محصول‎تان کنید. در این نوع عکاسی مخاطب با محصول شما هیچ آشنایی ندارد و هنگام گشت و گذار در اینستاگرام به صفحه شما برخورده. پس اول با خلاقیت او را وادار کنید بیشتر از ده ثانیه مکث کند و بعد او را با کیفیت عکس جذب کنید.

 

عکاسی چیدمان

در عکاسی چیدمان شما با اشیا و اکسسوری‎های مرتبط با محصول یک ترکیب و چیدمان ایجاد میکنید و با تمرکز بر روی محصول عکاسی میکنید. پرای پس زمینه از مقوای سفید یا مقاواهای تک رنگ استفاده کنید و بعد صحنه را دکور کنید.

برای مثال برای عکاسی کالا از محصولات مرتط با اشپزخانه در کادر خود قاشق، چاقو و سایر وسایل مرتبط را استفاده کنید. عکاسی چیدمان یکی از بهترین راه‎ها برای نشان دادن منشا و ترکیبات یک محصول هم هست. برای مثال اگر محصول شما یک عطر است با قرار دادن چندپر گل یاس، لیمو و دارچین مخاطب را از روایح و نت‎های عطر مطلع کنید.

 

 

عکاسی کالا عکاسی تبلیغاتی عکاسی صنعتی چیک چیک عکاسی چیدمان

 

عکاسی لایف استایل

اگر قصد شما نشان دادن کاربرد محصول است برای عکاسی کالا سراغ زیرشاخه عکاسی لایف استایل یا سبک زندگی بروید. در این نوع عکاسی شما با انتخاب فضای مناسب نشان می‎دهید که از این محصول در چه جایی می‎شود استفاده کرد.

برای مثال اگر یک پروژه عکاسی از کفش‎های کوهنوردی را دارید به جای اینکه کفش را روی یک میز قرار دهید می‎توانید آن را پای یک نفر کنید و به طبیعت بروید و درحالی که چند سنگ کوچک و بزرگ زیر پای مدل‎تان است عکاسی کنید. اینگونه استحکام کفش را نشان می‎دهید. یا با قرار دادن ساعت روی شن‎های ساحل، درحالی که بخشی از ساعت زیر موج است، ضد آب بودن ساعت را نشان دهید.

 

 

عکاسی ماکرو

به عنوان یک عکاس کالا باید از محصولی که می‎خواهید عکاسی کنید اطلاعات مناسبی داشته باشید تا بتوانید بهترین تکنیک را استفاده کنید. برخی محصولات جزییات منحصر به فردی دارند و مخاطب به خاطر آن جزییات است که محصول را می‎خرد. در اینجور مواقع شما باید از تکنیک عکاسی ماکرو استفاده کنید.

در عکاسی تبلیغاتی از جواهرات آنچه که مهم است دیده شدن پیچ و خم‎های بسیار ظریف روی نوار نازکی از طلا و نقره به است. که برای ثبت ین ظرافت به سراغ عکاسی ماکرو بروید.

 

معلق

در عکاسی کالا این تکنیک بسیار برای مخاطب جذاب است. محصول یا اجزای کالا را از جایی اویزان کنید و بعد عکاسی کنید. در این نوع عکاسی زوایای کالا به خوبی معلوم است و خبری از سایه‎های ازاردهنده نیست. بیشترین مورد استفاده از این تکنیک که به چشم شما آشناست عکس‎های همبرگرهای خوشمزه است.

 

عکس‎های گرافیکی

شما می‎توانید برای عکاسی کالا از نرم‎افزارهای ادیت استفاده کنید و یک عکس معمولی را تبدیل به یک عکس خاص و سورئال کنید. برای این کار از محصول عکس بگیرید و در نرم‎افزارهایی مثل فوتوشاپ با تغییر زمینه با افزودن چیزی به عکس، محصول را جذاب‎تر عرضه کنید. اگر که خودتان سر رشته‎ای از این کار ندارید می‎توانید با یک گرافیست همکاری کنید.

 

عکاسی کالا عکاسی تبلیغاتی عکاسی صنعتی چیک چیک عکاسی محصول گرافیکی فوتوشاپ

 

عکاسی بازتاب

در این شاخه از عکاسی کالا و عکاسی تبلیغاتی محصول را روی سطوحی مثل آب و آیینه قرار دهید تا بازتابی از تصویر محصول دیده شود. عکس گرفتن از بازتاب باعث دیده شدن جزییات بیشتر می‎شود؛ همچنین عکس از یک نواختی در می‎اید. برای استفاده از این تکنیک بهتر است زمینه تاریک و تک رنگ باشد.

 

ابزار لازم برای عکاسی کالا

حالا که با انواع روش‎های عکاسی کالا آشنا شدید می‎توانید با توجه به محصول و مخاطب بهترین روش را استفاده کنید. در ادمه به ابزار عکاسی تبلیغاتی می‎پردازیم.

دوربین

شما برای عکاسی کالا هم می‎توانید از موبایل استفاده کنید و هم از دوربین؛ اما این نکته را لحاظ کنید که در عکاسی صنعتی و تبلیغاتی کیفیت تصویر اصلی‎ترین نکته است. پس تا جایی که می‎توانید موبایلی یا دوربینی با کیفیت تهیه کنید. پیشنهاد ما در چیک چیک برای دوربین استفاده  از دوربین‎های DSLR است.

لنز

شما می‎توانید با توجه به نوع عکاسی مدنظر از لنزهای مختلفی استفاده کنید. در عکاسی کالا لنزهای ماکرو کاربرد زیادی دارند اما به این نکته توجه کنید که از لنزهای واید به علت ایجاد پرسپکتیو غلط استفاده نکنید. در کنار لنز شما به استفاده از فیلترهای عکاسی هم نیاز پیدا می‎کنید که خواندن این مقاله درمورد فیلترهای عکاسی اطلاعات خوبی به‎دست بیاورید.

سه‎پایه

برای عکاسی محصول کار شما با یک شات و دو شات راه نمیفتد. شما مجبور خواهید شد تعداد بالایی عکس بگیرید تا بتوانید بهترین آن را انتخاب کنید. گرفتن دوربین روی دست علاوه بر ایجاد لرزش و تاری تصویر خودتان را خسته می‎کند. پس برای عکاسی کالا سه‎پایه فراموش نشود.

تجهیزات نورپردازی

همانطور که گفتیم اصلی‎ترین نکته در عکاسی کالا کیفیت بالای تصویر است و آن چیزی که این کیفیت را تامین می‎کند نور مناسب است. نوپردازی مناسب باعث برجسته و سه بعدی دیده شدن محصول و تمایز آن از پس زمینه می‎شود.

اگر در فضای باز از محصول عکاسی می‎کنید ساعت طلایی یعنی ساعات ابتدایی و انتهایی روز را انتخاب کنید. در این ساعات سایه‎های تیز را در تصویر خود نخواهید داشت.

اگر در خانه از محصول عکاسی می‎کنید کنار پنجره بروید. جایی که نور طبیعی به اندازه کافی وجود دارد مکان مناسبی است؛ اما پنجره را باز نکنید. نور مستقیم ممکن است عکس را خراب کند. نوری که از شیشه عبور می‎کند شکسته و پخش می‎شود و این نوع نور جلوه خوبی به عکس می‎دهد.

اما همیشه نمی‎شود روی شرایط نوری طبیعی حساب باز کرد. پس برای عکاسی کالا حتما یک جعبه نور تهیه کنید. نوع کارکرد جعبه نور بدین صورت است که از سه طرف به محصول شما نور تابیده می‎شود تا سایه‎ها به حداقل برسند. جعبه نور را می‎توانید در خانه درست کنید و هم بخرید.

نکته نور غیر مستقیم حتی در نورپردازی مصنوعی هم مهم است و شما باید منبع‎های نوری را به طور غیر مستقیم استفاده کنید.  می‎توانید برای این کار چتر سفید استدیویی بخرید و یا اگر نمی‎خواهید هزینه کنید با پارچه یا کاغذ سفید شدت نور را کم کنید.

 

 

عکاسی کالا عکاسی تبلیغاتی عکاسی صنعتی چیک چیک لایت باکس

 

عکاسی کالا جزو ژانرهای پردآمد عکاسی است؛ اگر به این ژانر علاقه دارید و یا خودتان صاحب کسب و کاری هستید و می‎خواهید عکاسی را هم بر عهده بگیرید با مدرسه هنر چیک چیک همراه باشید. کانال ما درتلگرام منتظر شماست در کانال می‎توانید با پادکست‎ها و نکات آموزشی، دانش خود را افزایش دهید. در گروه چیک چیک عکس‎هایتان را به اشتراک بگذارید تا توسط اساتید مجرب ما تحلیل شود. ما برای پیشرفت شما اینجا هستیم.

نظرات کاربران



دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط



محصولات جدید

43%
جونیورکلاس عکاسی تبلیغاتی با موبایل
تومان
800,000
1,400,000
جونیورکلاس عکاسی
تومان
1,200,000
فوتون کاوشگر
تومان
1,200,000
کارکلاس گرافیک
تومان
1,200,000

جستجو کنید ...

تبلیغات